Hra, hranie
rolí a súťaživosť v procese vzdelávania budúcich manažérov
PhDr., PaedDr. Martina Ferencová, PhD.
Katedra manažérskej psychológie, Fakulta manažmentu,
Prešovská univerzita v Prešove
V súčasnej
dobe je na mnohých vysokých školách humanitného zamerania snaha zo strany
pedagógov využiť v procese vzdelávania okrem klasických vzdelávacích
metód akými sú prednáška či seminár aj metódy, ktoré v sebe zahŕňajú prvky
hry. Študentom sa snažia sprostredkovať informácie hravou formou
a využívajú pri tom napr. aj metódu hrania rolí. Zámerom nášho príspevku
bolo zistiť, ako študenti Fakulty manažmentu v Prešove vnímajú hru, hranie
rolí a súťaživosť v procese vzdelávania, či majú tieto pre nich
opodstatnenie, či ich pripravujú na ich budúcu profesiu a čo pod pojmami
hra a hranie rolí rozumejú. V konečnom dôsledku nás zaujímalo, či
netradičné formy vzdelávania, za ktoré hru hranie rolí považujeme, ovplyvňujú
kvalitu ich života.